יום שבת, 30 ביולי 2022

2 ב

 טמהארי החליטה לבדוק את שלושת קווי החיים שצצו מולה. היא כמובן נדרשה לקבל אישור לעשות זאת, וחובה עליה לתת הסבר ברור, סיבות רציניות, תוכניות מעקב ושליטה, יתרונות לאימפריה, יתרונות לנעקבים..  וכן גם סיכונים, חסרונות ובהחלט סיבות רציניות לביטול תוכניתה.

התוכנית המורכבת שלה כללה את ירקון לבית רמכא ואת ציקדה המקסימה. היא בדקה היטב את העבר הגנטי שלהם, וגילתה ששניהם הגיעו מאפריקה של המאה ה- 23, לאחר השינוי בצבעי בני האדם מ-לבן בעיקר לשחום עד שחור. אנשים לבנים היו מיעוט, ומרביתם חי על ירחים קפואים בו צבעם שימש כאמצעי הגנה כנגד טורפים מקומיים. שניהם שחומי עור, שניהם גם צאצאים למשפחת נשיא אמריקאי במאה ה- 21.

היה ביניהם מרחק של לפחות 50 שני אדם מבחינה גנטית, כך שאם יקרה ויעבירו גנים, אסון לא יקרה.

אבל, חשבה טמהארי, מדוע לזווג אותם?

היתה לה תחושה אינטואיטיבית ברורה וחזקה, שמזמן למדה להקשיב לה, אבל מנהליה דרשו מידע רציונלי ומבוסס היטב. למשל - תכונה משותפת נדירה שכדאי לפתח, אולי מערכת חיסונית מיוחדת שיכולה לעמוד במעמסי המגפות השונות, גמישות גנטית, היכולת להפוך ליצור חי אחר, טוב יותר מהמוצא האנושי שלו.

לפי התחזיות של עולם הבית של טמהארי, מחכה למין האנושי, כמו תמיד, מכה גדולה שיכולה להשמיד כמויות ענק של בני אדם ושידרוגי אדם, שטרם השתרשו היטב בכוכביהם. אחת מהסכנות הינה וירוס שנמצא בתרבות חדשה שפגשו על אחד מהכוכבים הנחקרים לצורך הארצתם או לצורך יישובם. הוירוס הזה חיסל תוך יומיים 1000 בני אדם, ומזל גדול, שתא חילוץ יצא מהכוכב ובו דגימות הוירוס.

המידע על הוירוס הגיע לפני כשנה. 70 שנה אחרי שהאירוע התרחש בכוכב, וילמה 12, שככל הידוע להם, ריק מאדם. קבוצת השליטה החליטה לא לשלוח לוילמה 12 שום ספינת הגירה, אלא לבדוק את הוירוס. השם שלו "וילמה 12". הוא נבדק על תאי בני אדם, שמתו מייד, על תאי בעלי חיים מתפרוסת ענקית של בעלי חיים מסוגים שונים, כולל חידקים ונגיפים אחרים, כולם מתו.

ניתוח התנהגות הנגיף, העלה שהוא מסוג הנגיפים שממיתים את מארחיהם, ובסופו של דבר מותירים שממה של חיים. הם לא מתים, אלא חיים ללא מזון, אוויר לתקופות ארוכות מאוד.

ניתוח גנטי שלו העלה שני רצפי דנ"א ששייכים למשפחות נגיפים מהמאה ה- 21. איך?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה

קטע מיומנה של עדיה, כיתה יב

  חזרתי לדפדף בדפים על פרוייקט השורשים שהכנתי, לא מצאתי שם תשובה. אז כנראה אני ייחודית. ואז מכה בי מחשבה נוספת, קיבלת שכל ושילמת באיברי רביי...