יום שישי, 13 בנובמבר 2020

20 - Sic Transit Gloria Mundi

 צפניה הוא שם של רחוב בירושלים, וגם שמו של אחד זקן בן תשעים בקושי נושא את גופו, נעזר במקל הליכה בעל תחתית רחבה, כנהוג כיום.

חייו של צפניה ברחוב צפניה התנהלו סביב בית המלון של הוריו, שנקרא למרבה השעמום "מלון צפניה". זה היה מלון חדרים די קטנים, אזור מקלחות משותף, שירותים משותפים, ומים חמים רק בשעות מסוימות.

מי לא הגיע למלון הזה?

מחיריו הנוחים מאוד עודדו צליינים מכל העולם, עולי רגל מוסלמים ואפילו חסידים או סתם חרדים לשהות בין כתליו, בחדריו. אוכל לא קיבלו שם, אפילו לא כוס מים או כוס קפה.

גם אשתו וגם ילדיו של צפניה חיו במלון, ילדיו נולדו כמוהו במלון בעזרת מיילת מומחית ממאה שערים, שונאת ציונים, שונאת מזרחים, אבל עול הפרנסה כפה יילוד ילדי מזרחים, ורבים ילדי המזרחים כילדי החרדים הקנאים. שלושה ילדים לצפניה. מהם רק אחד נשאר לגור במלון, עם אשתו וילדיו. הם כבר יולדו בביקור חולים.

ומי מכר את המלון?

צפניה, בן נין הוריו צפניה הזקן. את הזקן הם אכסנו בבית אבות מכובד בירושלים, אבל הוא מדי בקר בבקרו מגיע לשבת על כסא שהוא סוחב אתו, מקופל ליד המלון, שהפך לבית דירות בעל 20 קומות.

תמיד נותנים לו טיפ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה

קטע מיומנה של עדיה, כיתה יב

  חזרתי לדפדף בדפים על פרוייקט השורשים שהכנתי, לא מצאתי שם תשובה. אז כנראה אני ייחודית. ואז מכה בי מחשבה נוספת, קיבלת שכל ושילמת באיברי רביי...