יום שבת, 24 בספטמבר 2022

4

 אינציקלופדיה גאלקטיקה שלחה אותי לתאר את אחת מספינות ההארצה הגדולות של האימפריה.

זה ג'וב ממש טוב, כי יוצא לכתב/עיתונאי/אינקלופדיסט לבלות במחלקה ראשונה בספינת חלל שתיקח אותו לחללית-העל. ובחללית העל הוא מקבל יחס של "מלך", או לפחות כך שיערתי והנחתי לעצמי.

ישבתי באולם בעל דפנות הזכוכית שמאפשרות לצפות בכוכבים אליהם החללית מתקדמת, והנה הולך וגדל מול עיניי גוף עגול, כזה שהזכיר את "כוכב המוות" מסרטו של לוקאס מהמאה העשרים. הבעיה אתו שהוא הפיץ אור, ולפי הברושור והערך שכבר היה באינציקלופדיה, חללית-על מצופה מראות המחזירות קרני אור וחום מכל הסוגים על מנת למנוע התחממות מוגזמת על ספינת-העל.

התקרבנו והגודל היה מרשים. לרגע נזכרתי בתמונות ישנות של הירח, לונה, של טרה - האם בנו כך את ספינת העל, בגודל של לונה?

לידי ישב גבר רזה וגבוה, שחרחר עם מבנה פנים טיפוסי להומוספיינס אחרי המיזוג והעירבוב הגדול של כל מיני משפחותיו, צבעיו וסוגיו. שאלתי אותו: היית פעם בספינת-על? הוא חייך בנעימות ובקול עמוק מאוד, כמו של תוף באס, אמר לי: אני הקפטיין העתידי של אטלנטיס 5. 

אטלנטיס 5, שאלתי. כן, ענה, אטלנטיס 5. כל ספינות-העל שמיועדות להארצה או להזרעה של "טרה הישנה" נקראות אטלנטיס. לפי מה שקראתי, ישנם מקומות בגלקסיה שלנו או בגלקסיה הקרובה, אנדרומדה, שאטלנטיס 1 או 3, לא זוכר הפכו ללווין של כוכב לכת, התושבים היגרו לפלנטה, ואטלנטיס הפכה לירח, ללונה, לישבת האבודה, כי הם בעקבות מלחמה פנימית איבדו את היכולת לחזור אליה. ואף אחד לא יצא לעזרתם, נדהמתי. לא, ענה, לא מענין את האימפריה בשלב ההתרחבות, שבו אנחנו נמצאים. שיצרו להן עולם, תרבות משלהם, כשנבוא, אולי ישמחו לקבל אותנו, או שלא.

הזמנתי את טרזיאס לשתות קפה אתי, הזמנתי אותי לחלוק אתי חדר מפואר בחללית. קיבלתי יחס יותר חיובי ממנו. הוא הצטרף בשמחה לקפה ולחדר והפך לשותפי לנסיעה.

ככל שהתקרבנו יותר לאטלנטיס 5 גילינו שאין היא בנויה ככדור מושלם, אלא רק המתאר החיצוני שלה כדורי. היא בנויה מצירוף וחיבור של מבני ענק בצורות שונות. פרמידת ענק, כדור ענק, תיבה, אפילו צורת טבעת מוביוס היתה בין רכיביה. בטח היתה סיבה לכך. שאלתי את טרזיאס, הוא הסביר לי על תנועה בחלל של חלקיקים קטנטנים, על רוחות סולאריות [ מכוכבים דמויי שמש], על כוחות משיכה עד שהבלבלתי לגמרי. אז ריבוי הצורות מגדיל את שטח הפנים אבל מקטין אפשרות של תקלה, הרס המעטפת וכו'? הוא הוסיף, שמבנים מסוימים מיועדים בגלל צורתם לגידול חקלאי של צמחים, אחר לשמירה על זני בעלי חיים רצויים מאוד. אזורי מגורים שהערים הגדולות על טרה יכולות רק לקנא בהן, מקררי ענק, תנורי ענק וכו' וכו'

לבסוף הגענו לאטלנטיס 5. טרזיאס נפרד ממני אחרי שעה של אהבה ותשוקה וסיפר לי שאשתו וילדיו מחכים לו. בן כמה אתה שאלתי צרוד והמום, בן 250 אהובי הצעיר. אשתדל לאפשר לך להכנס לכל מקום בספינת-העל. יהיה לך קשר ישיר לאוקטופוס לצרכי כתיבת החומרים ושמירתם לאינציקלופדיה, וגם תקבל טיפול הצערה לו תרצה, אם כי גיל 15 מספיק צעיר, לא?!

אוי כמה צחקתי. לו ידע בן כמה אני היה נשנק, אבל למה להפריע לו בתחושת ההתנשאות המתוקה כלכך.

נחתנו באטלנטיס 5. אולם כניסה ענק, שמיועד לקלוט חלליות בגדלים בלתי אפשריים. אי אפשר לצאת מהחללית עד אשר אולם הכניסה מתמלא מחדש באוויר שבני אדם יכולים לנשום. נוסעים אחרים על הספינה לא הורשו לצאת, בשל הריק המוחלט באולם הכניסה, שאפשר נחיתות קלות, ללא זעזועים מיותרים. זמן ההמתנה היה כשבוע בערך. מה אתה רץ אמרתי לטרזיאס. אבל הוא כבר התלבש בחליפת חלל מיוחדדת, נכנס לתוך חללית קטנה בצורת קליע וטס לכיוון אחד מקירות הענק. שם נפתח פתח והוא נעלם.

שבוע. בדקתי את כל חפציי, הוצאתי את מכשירי הרישום, הצילום, השידור - בדקתי אותם שוב ושוב. למדתי את מפת אטלנטיס 5 כפי שניתנה לנו. למדתי את שמות הדמויות החשובות ביותר בה, תולדות חייהן. משום מה טרזיאס לא הופיע שם, ברשימות. נכנסתי למחשב לשיחה עם האווטאר של הספינה שלי, מר לוי12. לאן נעלם טרזיאס שאלתי בתוקף. האווטאר, עדין ורגיש כענף של פרח, פנים סגלגלים של כרוב מציורי ימי הביניים של טרה, מושך בצורה מטרידה ביותר פער זוג עיניים ירוקות ומלוכסנות - טרזיאס? כן, אמרתי בעוז, הגבר שחייתי אתו כאן בחצי השנה האחרונה. לוי 12 צחק בלי בושה. כך הוא אמר לך, טרזיאס? בו נבדוק מה נשאר לך בחשבון הבנק - כלום. מה נשאר מחפציך היקרים במיוחד ששמרת בכספת - כלום. והגבר הזה, טרזיאס, אינו קפטיין של אף ספינת-על, לא נשוי, ואגב הוא בן 150.

כעסתי על עצמי. להתחיל סיור מדעי, אינציקלופדי בספינת-על ללא כסף או אמצעי אחר לשחד ביורוקרטים, אווטארים, סייבורגים או ייצוגים מורכבים של ההומוספיינס לאחר הנדסה גנטית, אנא אני בא?! תוכל, לוי, לברר היכן הוא?

בינתיים, הוא אמר לי, תצא המון למרכזי הבילוי כאן. תפגוש כמה שיותר "אישים" בעלי תודעה. צור קשרים. החבר שלי במרכז האינציקלופדיה טוען שמחכה לך משימה בלתי רגילה, ועליך לדעת לשחק בכל משחק אנושי שהומצא אי פעם, כולל ריגול, בגידה, נעיצת סכין בגב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה

קטע מיומנה של עדיה, כיתה יב

  חזרתי לדפדף בדפים על פרוייקט השורשים שהכנתי, לא מצאתי שם תשובה. אז כנראה אני ייחודית. ואז מכה בי מחשבה נוספת, קיבלת שכל ושילמת באיברי רביי...