יום שני, 22 באוגוסט 2022

1 ג 2

 מי אני אריס?

כל ילד שנולד באריס כיום חייב ללמוד היטב את ההיסטוריה של ההתישבות האנושית באריס. אנחנו נתנו לו את השם, כי הוא הזכיר לאחד מהתישבים, חובב מיתוסים את אריס [דיסקורדיה הרומית] אלת הכאוס והמריבות. העולם אליו נזרקו בעל כורחם נראה להם כך, וראשית התישבותם בה היתה מלווה במריבות והטחת האשמות.

ההיסטוריה הרשמית, שאחר כך הופיעה באינציקלופדיה גאלאקטיקה המפורסמת מאוד, שייסד דוגלאס אדאמס, מספרת על תחילת היציאה מכדור הארץ, טרה אאל התישבות בפלנטות קרובות ורחוקות. במאה ה- 22 התישבות היתה על הירח, על מאדים שבו למדו הטרנים את תהליך הארצת פלנטה/כוכב לפלנטה/לכוכב דמוית טרה.

אז גם בנו מפעל ענק בין טרה לבין השמש בו בנוי חלליות ענק, שהגיעו במהירותן כמעט למהירות האור, והתחילה הנדידה ליקום, או ליתר דיוק, למרחבי הגלקסיה, שביל החלל.

כל ספינת הזרעה/הארצה צויידה באלפי עוברים בני יומיים בהקפאה עמוקה, לפחות שני רחמים מלאכותיים וכן כמה וכמה נשים מתנדבות שהסכימו להרות וללדת כמה שיוכלו מהעוברים המוקפאים. בספינה אחת, כך התפתחה הרכילות/השמועה הצליחו להנדס גנטית גברים, כך שיוכלו אף הם להרות. הרשומות שלנו אין סימן למישהו/הי שפגשו גבר כזה, ובגאלאקטיקה אין ערך *גבר בהריון. אבל אני מאמין, שאם הצליחו אצלנו להנדס אותנו ליצורים אמפיביים, שגם ממירים צורה באטמוספירה שונה בתכלית מזו של טרה, הכל אפשרי.

הספינה בה הגיעו המתישבים הראשונים נפגעה מחלקיקי חלל, שדקרו ופצעו את גוף הספינה, ובינה [הבינה המלאכותית] שאגה מרוב כאב, או מאובדן קשר על חלקי הספינה. בשאריות האנרגיה שנותרה בה, היא הזעיקה את אלו שהיו ערים, 14 נשים וגברים, זירזה אותם למעבורת חילוץ, בה היו אמצעי עזר חיוניים לשרידה: מתקן להמרת כל אטמוספירה לאטמוסיפרה טרנית, חומרים כימיים, עשרות מחשבים, שלוחה של בינה, זרעים של צמחים, עוברי בעלי חיים קפואים, רחם מלאכותי רב תפקודי ועותק של גלאקטיקה.

מעבורת החילוץ נחתה על יבשה. הם לא ראו באופק דבר חוץ מאדמה וצמחים בעלי צבע אחר מהותית מצבע צמחי טרה. בינה שלחה גשושית שחזרה מהר והבהירה שזו אטמוספירה שבני אדם לא יוכלו לחיות בה. בכל מקרה הם בחרו לצאת מהמעבורת, הקימו את המבנה הראשון, הענק. היום זו האוניברסיטה שלנו. לפי התאריך, זה היה במאה ה- 24. נוצרו שבעה זוגות של גבר-אשה, אך היו גם זוגות שהשתתפו בזוגיות אחרת, גבר-גבר; אשה-אשה. דבר לא הפריע להם. הם נגשו למלאכת התאמת המתישבים לכדור, ודר' נאפיסי אלהינדי נתן לפלנטה את שמה, אריס. 

בשנה הראשונה הם יצרו את הקסדות המתאימות לנשימה, מיכלי חמצן שמתפקדים לפחות חמישה ימים, וחליפה ממחזרת חומרי גוף, כבתקדים "חולית". הם החלו במסעות אל עבר גבולותיהם, ודי מהר גילו שהיבשת עליה נפלו היא אי קטן. 380 ק"מ רוחבו 1400 ק"מ אורכו. הים היה שונה בצבעיו מהים הטרני, ולפלנטה היו שתי שמשות שלא "שרפו". בלילה היו חמישה ירחים קטנים מקיפים אותו.

הם נכנסו לים ומצאו בו צמחייה מגוונת, חלקה דומה לאצות. הרבה חיות ים, חלקן דמו לדולפינים חלקן לדגים. אפילו משפחת דיונוני ענק. הם שמו לב, שחיות הים אוכלות רק צמחים. כמובן שהם אספו צמחים לבדיקה במעבדה וגילו שבני אדם, טרם ההמרה וההתמרה של גופם יכולים לאכול. הם אספו גוויות של חיות ים, ובמעבדה ניתחו אותן, בדקו את ההבדלים, וניסו לחבר את סלילי הדנ"א השונים לשלם. עשרות נסיונות נפל, עד אותו ניסיון שביצע אבי אבי, פרופ' מוריס לבית חורשצ'וב, שפתר את הענין הכימי והביולוגי של איחוד דנ"א, הפרה ביצית אנושית, הטמיע ברחם מלאכותי, ואחר 9 חודשים נולד התינוק הראשון.

הוא מת אחרי 200 שנות חיים, בהן היה הורה לכאלף צאצאים. שמו היה לויתן לבית כרישא. במהלך גדילתו הוא עבר נסיונות אין סוף. הוא נחשף לאטמוספירה של הכוכב, וחי בה. הוא זווג עם נערה שנוצרה מאותו דנ"א, ותהרה לו ותלד תאומים. הוא הושם במים ולפתע התברר שהוא ממיר צורה לכריש.

לקח לחכמים במעבדה זמן רב לקלוט את האפשרות, שחיות הים של אריס יכולים גם לחיות מחוץ לים, מה שעודד אותם ליזום מגעים בין גזעיים בין חיות הים לצאצאיו הראשונים של מוריס. - אבל זו מיסטיקה שאסור לנו לספר עליה, וגם האינציקלופדיה המעודכנת של גאלאקטיקה לא שמעה עליה.*

על פי התאריך הרשמי של הגאלאקסיה אנחנו כבר כ- 500 או 600 שנים יושבים באריס. אני, פטישן כבר דור 3 לדור המתישבים. טווח החיים שלנו הוא כמאתיים עד שלוש מאות שנות גאלאקטיקה. אנחנו פוריים מאוד, ויש ציפייה גבוהה מכל אחת ומכל אחת להוליד וללדת כמה שיותר צאצאים, החל מרגע הבגרות.

כפי שציינתי אחד התחביבים שלנו הוא משחק במעקב אחרי מקורות ה- דנ"א שלנו, גם מחוץ לאריס. למשל, אבי חקר את השושלת שלנו וזיהה שאנחנו צאצאים למשפחה מורמונית של בריגהם סמית', ממיסדי הדת על טרה. אני חושב שחלק מהקבוצה על ספינת הזריעה היתה מורמונית. אבל אבי השושלת, פרופ' מוריס לבית חרושצ'וב החליף לאורכידיאה בגלל שרצה לבטל את הקשר הרוסי לעבר קשה ואכזר של המין האנושי במאה ה- 20, וגם  ליצור קשר רוחני עם עברו על טרה. מצד אמי אני בן למשפחה יהודית ככל הנראה, היא היתה כוהן. לא מכיר את אמי. מעולם לא פגשתיה. אבי אמר שחיות הים לקחו אותה אליהם, ואתם היא חיה. יש לי חמישה אחים ואחיות. מאמי אף לא אחד, אלא מדולפינה שתי אחיות ומחתולת הים שני אחים וישנו אחד נוסף, שלא מזכירים אותו. מעניין מדוע? הקשר היחיד הוא אבי, ואנחנו נפגשים אחת לחודש על חוף הים, ויוצאים לטיול מימי ארוך, בו אנחנו רועים בשדות האצות האינסופיים.

--

* היה לנו אורח מהאימפריה. האורח חיבר אותנו לקו התקשורת הגאלאקטי, התאים את לוחות הזמנים שלנו ושל הגאלאקטיקה, לקח המון חומר גנטי להמשך פיתוח במרכזי הלימוד הגאלאקטיים ושאל אם יש מקום להגירה אלינו. נציגינו ענו בלאו. עד שהנציג הגיע, היבשת הזו כבר הכילה קרוב ל- 100,000 תושבים. הבנו שאין יבשות נוספות, יחסינו עם חיות הים היו בשלב גבוה מאוד של הכרות הדדית. זרים רק יפריעו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה

קטע מיומנה של עדיה, כיתה יב

  חזרתי לדפדף בדפים על פרוייקט השורשים שהכנתי, לא מצאתי שם תשובה. אז כנראה אני ייחודית. ואז מכה בי מחשבה נוספת, קיבלת שכל ושילמת באיברי רביי...