יום שישי, 19 באוגוסט 2022

1 ג1

 עכשיו אני צופה בסרט מהמאה ה- 21, כשחוקרים אנושיים עדיין ירדו עם אביזרי נשימה לאןקיאנוסים לחקור כרישים. אני קרוי על שמו של הכריש הזה, כך אמר לי אבי: פטישן, כי אתה דומה לו מאוד. 


מאת suneko - Flickr, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1032190

הסתכלתי במראה שלנו זמן ארוך ולא מצאתי דמיון רב, אבל אולי כדאי שיצלמו אותי במים, בעומקים הרציניים, אולי אני הופך לדמות דומה לו? כי אנחנו ממירי גוף. התכונה הנהדרת הזו התגלתה בגופם של אנשי המשלחת הראשונה לכוכבנו אריס. 

אריס הוא כוכב נוזלים שאינם מים, יש בו יבשה אחת, כגודלן של אסיה ואוסטרליה. האטמוספירה איננה האטמוספירה של טרה, לכן בשערים השנים הראשונות משלחת המקור מנעה מעצמה ילדים/צאצאים והתמקדה בחקר היבשה וחיי המים, צמודה לממיר אטמוספירה לכזו של טרה. המשפחות המייסדות לא רצו להאריץ את אריס. 

הם גילו שישנם יצורים רבים במימי אריס. על היבשה הם גילו אפשרות לגדל צמחים שאמנם מוצאם מטרה, אבל שינוי גנטי קל ביסס התפשטותם על היבשה, יחד עם צמחי המקום, שהתברר שלאחר השינוי הגנטי שערכנו אצלנו, אחנו יכולים לאכול. היו חיות שונות ומוזרות, חרקים מצחיקים. אבל לקבוצה המייסדת התאימו חיים בים וביבשה, אמפיביים כמו צפרדעים, צחק מנהיג המשלחת, עת פתרו את הבעיה, שינוי את עצמם בקושי רב, אבל הצליחו בסדרה של הפריות מלאכותיות והריונות ברחמים מלאכותיים ליצור אותנו, אנחנו שכבר לא זקוקים לאמצעים קיצוניים. אנחנו פרים ורבים.

לפעמים אני צופה בסרט מהמאה ה- 21, גם כן, ששמו "אקווהמן". האיש הזה גם הוא אמפיבי. אבל שומר על מראה אנושי במים וביבשה. במים הוא משתמש בזימים כדי לנשום, לדבר ולשלוט. גם אנחנו כאלה, אלא כשאנחנו נכנסים למים אנחנו הופכים לכרישים מסוגים שונים.

זו הבדיחה הגדולה של המייסדים. אני בטוח. להפוך אותנו לכרישים במים. הספריה שלנו מטרה מלאה במידע כתוב, מצולם, עשרות אלפי סרטים, סרטונים על כרישים בטרה. הכי הולט שכריש הוא חיה טורפת, מסוכנת לכל מי שסביבה. גם שיטת האכילה שלה די מזוויעה, די דומה לזו של התנין. השיניים הגדולות, הגוף הענק הנע בחינניות במים. לפעמים אנחנו שואלים בספרי ההיסטוריה, בני הדור שלי, למה כרישים ולא לוויתנים, שמרביתם צמחוניים כמונו? הלו, הנביא דוגלאס אדאמס תיאר את היפרדותנו מטרה, לוויתנים, דולפינים לעד.

חשבתי להוסיף שאנחנו מתרבים התרבות אנושית לגמרי. באמצעות מגע מיני, 9 חודשי היריון ולידה. ילדים גדלים מחוץ למים עד גיל 3 חודשים בערך לפעמים יותר, ואז מחוברים למים.

אז אני פטישן, יש לי מום ייחודי, אבל על כך בהמשך תולדות חיי.

צמחוני. בחוץ ג'ינג'י ובמים כריש דמוי הפטישן הקדום, עם עיניים בולטות לצדדים. עד היום, במשך עשרים וכמה שנות חיים לא הצלחתי להבין את היתרון בצורה הזו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה

קטע מיומנה של עדיה, כיתה יב

  חזרתי לדפדף בדפים על פרוייקט השורשים שהכנתי, לא מצאתי שם תשובה. אז כנראה אני ייחודית. ואז מכה בי מחשבה נוספת, קיבלת שכל ושילמת באיברי רביי...