יום ראשון, 13 באוגוסט 2023

קטע מהרומן החדש - המספרת מסכמת את תולדות המשפחה

 מה היה שם המשפחה שלך, סבתא, שאלתי. היא צחקה ואמרה, אני דמארי, כמו ההיא, הזמרת המפורסמת. לא לא לא. אין בינינו קרבת משפחה. הביטה בי – בטח היית רוצה, לא?! שיהיה לך משהו להתגאות בו. ואז צחוק רע יצא לה מהפה.

זה השם שלך או של סבא, שאלתי אותה. השם של סבא היה בדישי, אהה אמרתי לעצמי, אז אמא שלי בדישי. אני טביב.

איך הגעת לירוחם, סבתא?

סבא שלך עליו השלום היה מורה והחליט כציוני נאמן לרדת לערי הפיתוח בדרום. הוא היה מורה למתמטיקה, לפיזיקה. איש טוב לב, אבל חלש לב. את יודעת שהוא נפטר מהתקף לב. הוא ואני נפגשנו במועדון לילה בתל אביב, נדלקנו וידענו שנהיה זוג. ונהיינו זוג. עד היום אני לא יודעת אם אמי אהבה את הנישואין החופשיים שלי, כי אחיי על אף שהיתה משכילה מאוד, התחתנו בדרך הישנה, באמצעות שידוך. ובכלל אני באמה ממשפחה מאוד דתית. אני שומרת שבת את יודעת בניגוד לאמא שלך שהלכה בדרכים רעות, בגללו. "טפו" ירקה הצידה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה

קטע מיומנה של עדיה, כיתה יב

  חזרתי לדפדף בדפים על פרוייקט השורשים שהכנתי, לא מצאתי שם תשובה. אז כנראה אני ייחודית. ואז מכה בי מחשבה נוספת, קיבלת שכל ושילמת באיברי רביי...