יום שבת, 10 בדצמבר 2022

מחשבות על

 טמהארי ישבה בחדרה. שקועה בעשרות פרוייקטים שנוהלו בו זמנית, כמו למשל, איך מניעים את ספינת-העל? ספינת העל נבנתה במשך כשלוש מאות שנים. היא נבנתה מחוץ לאוקטופוס במרחק שישאיר אותה בתוך "כוח המשיכה" שלו, אבל לא קרוב מדי אם יקרה אסןן.

התפיסה היתה של "כדור" כמו כוכבים ופלנטות, וגודלה היה אמור להיות כמו "לונה" של טרה. המטרה היתה להכין ספית-על שתנדוד בין הכוכבים בחלל לעד, ללא מקום עגינה קבוע, ללא "נמל בית". בתוכה יתנהלו חיים מלאים של בני אדם, והחיים בני הזמן. כלומר הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בכל תחום.

חומרי הבניה נעו ממתכות דרך קרמיקה, פלסטיק, עצים, שאריות של כוכבים, מטאורים. שדידה רצינית של מחגורות צדק, התקרבות מפחידה לאופק האירוע של החור השחור בלבו של "שביל החלב".

אחח, זה היה אירוע, חשבה לעצמה טמהארי. ספינת ענק, עם כפות נשיכה, גריסה, בליעה בסדרי גודל של מטאורים באורך של קילומטר. הספינה התקרבה לאופק האירועים. מרחק של כמעט 100 שנות אור. שלחה גשושיות, קרני רדיו, גלי קול על מנת לגלות את המקום הכי קרוב שאפשר לאסוף ממנו חומרים, מבלי להתפס בכוחו של החור השחור.

ציחקקה בינה לבינה ונזכרה שעשו סרט על האירוע הענק הזה. השחקן הראשי היה אחד מאיזה כוכב שחיים עליו גברים ונשים שאוהבים לפתח את שריריהם לגדלים שלא יאומנו, כך גם את גובהם. ברוך קנטור קראו לגיבור. היתה גם בחורה קטנת קומה ממושבת מאדים, שחקנית דרמה מצוינת. היא היתה הסגנית הראשונה. היו אנשי צוות רבים בסיפור הקולנועי. האמת, צוחקת לעצמה, טמהארי, הספינה נוהלה על ידי בינ ה מלאכותית. לא היה בה חמצן, כלום. רק חלל ענק לאיסוף חומרים מאופק האירועים שאינו מסוכן.

הבינה הזו, שבחרה לעצמה את השם "פוריה" חיה בתוך גוף אחר כיום, ומנהלת את תחום עיצוב הפנים של ספינת-העל.

אבל תנועה בחלל. איך מניעים כדור בגודל של לונה לתוך החלל. איך מייצרים מספיק כוח תנועה על מנת לגרום לתאוצה שקרובה למהירות האור, או למצער תנועה שתקח 70 שנות טרה על מנת להגיע לוילמה. מוילמה והלאה, לא ממש אכפת לטמהארי.

הסוגיה השניה בה התלבטה מאוד היא סוגיית הפיצול. האם אפשר יהיה להעתיק אותה תודעה פעמיים, או לשני גופים בו זמנית? בניגוד לפרוייקט חולית הידוע, גופי העתיד נוצרו ברחמים מלאכותיים, וכן לא נדרשה שום טראומה לצורך ההעתקה. בפרוייקט חולית יכלו לגדל באמצעות אותם תאים שני גופים, עם זכרון גנטי זהה, וכך אפשר היה ליצור שני בני אדם זהים גם בזכרונם. כלומר אותו אדם פעמיים. שיטת ההעתקה של אוקטופוס ובאימפריה לא יכלה כעת, לפחות, ליצור שניים, על אף העובדה שיכלו לגדל שני גופים זהים.

עוד סוגיה שטרם נבדקה, למעט אירוע הלידה של טמהארי והתמזגות אביה הביולוגי בה, העתקת תודעה לגוף אחר לגמרי, לא לגוף הזהה ביולוגית לגוף של התודעה הנעתקת. על מנת לפתור בעיה זו כמה שמהר, פעלה טמהארי באופן מהיר ויסודי.

לכבוד יו"ר ועד מנהל אוקטופוס

הנדון: ניסוי העתקת תודעות לגופים זרים

פרופ' נכבד ושליט אהוב,

עלה בראשי לאחרונה שיתכן ועלינו להתגמש לקראת המשך התפשטותנו בגלקסיה שלנו, ואולי גם לגלקסיות אחרות. עלה בדעתי, שעד היום, סוף המאה ה-30 לא פגשנו יצורים חיים אחרים בעלי תודעה. הצלחנו לפתח ולשנות את הגוף ההומנואידי שלנו באמצעות טכנולוגיות מורכבות, ביולוגיה חדשנית ופיזיקה של שיערו בתקופת הנביא איינשטיין על קיומה.

אבל, מאז ומעולם שקיימת טכנולוגית ההעתקה, תמיד התודעה הועתקה לאותו גוף בעל תכונות זהות לגוף בו חיה ופעלה. יתכן ונצטרך לבדוק אפשרויות אחרות בעתיד, וכידוע לך: מי שטורח בערב שבת גם אוכל בשבת". יש לי מועמדים. שניים ממשפחת דלאל. אנסה להעתיק את מדללת לגופו של אדולל, ואת תודעת אדולל לגופה של מדללת. אני בוחרת בקרבה גנטית על מנת לחסוך הלם קשה של ניכור לתודעה הפגיעה מאוד בשעת ההעתקה ושבועיים אחר כך.

אני רוצה לשתף אותך גם במחשבות הבאות שלי. כידוע לך, אבי הגנטי העתיק עצמו לגוף רובוט בעל בינה גבוהה, ואחר כך העתיק עצמו לגופי, כשכבר היתה בו התודעה שלי. חשבתי לנסות אחרי ניסוי ההעתקה שהצבעתי עליו, לנסות העתקת תודעות ליצורים אחרים, כאלה שחיים אתנו ויש טעם לתת להם מודעות עליונה ולפתח את כישורי החיים שלהם בו זמנית. אבל זה יקרה עוד הרבה זמן. [ אריקוסטס 35 - באלף ה- 6 כבר התופעה נפוצה מאוד, וישנן פלנטות שלמות שחיות בהן "חיות" בעלות תודעה אנושית, והצאצאים שלהן בעלי תודעה גבוהה כשל בני אדם. יש סברה שהעתקת תודעה אנושית לבעלי חיים גרמה למהפך או לקפיצה גנטית, שמאפשרות זאת.]

מחכה לאישורך

פרופ' טמהארי, ראש תוכנית וילמה 12

כשכתבה מכתב זה הופיע אביה במחשבותיה, לפתע ללא התראה. יש לנו פתרון טמהארי אהובה. אני אשאר כאן בגופך, את תעברי בגוף חדש לוילמה 12.

כשכתבה מכתב זה הופיע אביה במחשבותיה, לפתע ללא התראה. יש לנו פתרון טמהארי אהובה. אני אשאר כאן בגופך, את תעברי בגוף חדש לוילמה 12.

לקח ליו"ר אוקטופוס זמן רב להחליט על כך. הוא כינס את שני שותפיו וקיים אתם שיחה על כך. מה אתם אומרים, הוא שאל. הראשון הביע הסתייגות. הוא היה מומחה בביולוגיה עם מאות שנות נסיון מאחוריו. שמרן גדול. אני לא רואה, הוא אמר, את עצמי נכנס לגוף חדש ומתקיים בו. הניסוי הזה הוא גזר דין מוות לנסיינים. השני, חצי תיאולוג מעריץ טרה, שמקפיד על הופעה טרנית של גיל 50 באופן תדיר אף הוא הזדעזע מעט. הוא למד וחקר רבות את סוגיית נפשגוף. אנחנו הוכחה שלתודעה אין קיום ללא הגוף שלה, שהוא גוף אחד ויחיד. אבל אמר היו"ר, שכחתם את אבי טמהארי? הוא פנה לסגנו הראשון – את עבדת יחד אתו באותה מעבדה. אתה ראית אותו נס לתוך דניל ואז נס מדניל ונכנס לגוף בתו. הרי טמהארי מוחזקת כאן על מנת לשלוט באביה, לא בגללה, למרות שהיא גאון, והיחידה שיודעת להפעיל כיאות את כל חלקי מוחה ללא תבנית הגשטאלט המומלצת שלנו.

הסגן הראשון התפתל בכסאו, אך אז הגיע להחלטה, ככל הנראה. תראה כבוד היו"ר, אתה יודע שאם הניסוי יצליח פתחנו פתח לפושעים עשירים דיים להימלט מגזר הדין, נכון? אני מכיר וקורא בספרות על התשוקות לברוח מהגוף. יש גם זרם מעמקים חזק כאן באוקטופוס להימלט מגוף עתיר הידיים. יש רצון לחזור לגוף טרני, יש רצון לסקס, כן. המהפך שלנו הרג את הסקס, את הרבייה הטבעית. מאיפה אתה יודע שטמהארי לא מארגנת מהפיכה?

היו"ר התפלץ מהמילים הבוטות של סגנו. הסגן השני פרץ בצחוק. בהיותי ממונה של משאבי אנוש, אין מניעה שחלק גדול ממפעילי אוקטופוס יחזרו למישורים, יחיו כשר תושבי אוקטופוס, מעניקי שירותים מכל סוג לעילית המנהלת. הוא שלף מתיקו [טרני, לא?] דו"ח עבה והציג את עודפי כוח האדם. במצבם הנוכחי הם לא יביאו תועלת כאן ובטח לא במישורים הגדולים והריקים. בינו לבינו הוא זוכר את המאהבת המקסימה שלו מהמישורים, ממנה יש לו כבר שלושה ילדים.

היו"ר החליט לזמן את טמהארי לפגישה אתו, עם סגניו ועם מומחה לאנתרופולוגיה ומומחית לקרימינולוגיה. הפגישה נערכה כשבוע לאחר משלוח המכתב. בין לבין טמהארי לא שקטה על שמריה, אלא כבר הזמינה את נציגי דלאל במחלקה שלה, וביקשה שיזעיקו את שני המועמדים לניסוי אליה. הקבוצה נכנסה למשרדה. שוב ושוב טמהארי התפעלה מהיופי שלא יאומן של משפחת דלאל. העיניים המלוכסנות בצבעי חום, ירוק, כחול-אפור ותכלת. לאחת היו עיניים סגולות או לפחות נראו סגולות. בעודה עובדת בשאר חלקי מוחה, היא מיקדה את החלק הנחוץ לה בישיבה.

שלומים לכם אחיי ואחיותיי. עלה בדעתי, שהעתקת הגופות כמו שמקובלת היום יכולה גם להשתנות. חשבתי שיש מבני מיני, עם הרבה זרועות, ישנם גם שני אהוביי שהביאו את קווי החיים לספינת-העל, שגם הם עתירי זרועות שרוצים לחזור לגוף "טרה" עם השינויים ההכרחיים לצורכי חיים כאן. לצורך כך, רציתי לנסות ולהעביר את התודעה של מדוללת לגופו של אדולל וההיפך.

אדולל החוויר. אין לו ענין בגוף אשה. התשוקה שלו לגברים תלויה בגוף הגבר שלו. הוא לא רצה בכלל. דמעות עלו בעיניו. אבל הוא יעשה הכל לדרישת טמהארי. מדוללת דווקא שמחה. נמאס לה בגוף האשה. היא רוצה להיות גבר.

טמהארי הרגיעה את שניהם. זה יקרה עוד חמש עשרה שנים. אנחנו נוליד גוף שלך אדולל וגוף שלך מדוללת, נכין אותם לקראת המעתק גם במגדר. היא חייכה לאדולל. מי החבר שלך עכשיו? חיים יחד? ומייד אישרה לזוג משכורת חודשית שתפצה על השינוי העתידי. מי יודע, היא אמרה לאדולל, תוכלו להביא ילד שלכם. אחר כך, תוכל בכלח מקרה לחזור לגוף הראשוני.

בכל מקרה, היא אמרה טרם קיבלתי אישור לכך. ואם אני רוצה לבצע את הניסוי ללא אישור היו"ר וסגניו, נצטרך להכין תוכנית מיוחדת לצורך כך.  ברגע זה, קפץ אביה שוב לקדמת מוחה: אל תתחמקי, טמהארי. הקיום שלי והקיום שלך תלויים באומץ שלך, בכוח שלך להזיז דברים ולשנות את המציאות. "אוהה, סתום פטפטן" ענתה לוט בראשה וחזרה למלוא עיסוקי הניהול שלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה

קטע מיומנה של עדיה, כיתה יב

  חזרתי לדפדף בדפים על פרוייקט השורשים שהכנתי, לא מצאתי שם תשובה. אז כנראה אני ייחודית. ואז מכה בי מחשבה נוספת, קיבלת שכל ושילמת באיברי רביי...