יום שבת, 5 ביוני 2021

70 - תיאוריית הכאוס

 לפעמים תנועה אחת קטנה, כמעט בלתי מורגשת, מזעזעת עולמות גדולים וחזקים, וכך למדונו חכמינו, תנועת כנפי פרפר  כאן תגרום להוריקן בצד השני/הנגדי של העולם.

אז תשפטו אתם מהו גודלה של אותה תנועה ואיזה היפוך ושינוי וזעזוע גרמה לעולם הגדול. כי נירה היתה בסך הכל ילדה נמוכה ובהירה למשפחה הכי רגילה והכי ממוצעת בעיר תל אביב. שם ברחוב הירקון על חופו של ים גדלה, ובקיץ השתזפה, ואכלה הרבה שזיפים וארטיקים.

שום אירוע דרמטי לא קרה לה עד שפגשה את פנחס השחרחר. כמו כל נערה מאוהבת, תל אביבית, בכל אופן, הבינה שבלי קצת "גוף" הוא ילך, ובתנועה קטנה הרחיקה הקונדום. כך בא אוריה בנם, וגדל בלי אבא, שהתעצבן על "גניבת הזרע", אבל עם אמא נהדרת וסבא וסבתא מתוקים, עייפים שאהבו לאכול אבטיח בקיץ ותפוזים בחורף.

משפגש את פנחס השחרחר, נער בן 19 כבר היה אוריה, כעסו רב היה כלכך, שירה בו מהרובה שלקח לחופשה מהצבא. היריה הזו הולידה תנועה מהירה של אירועים, כמו קוביות דומינו שנופלות זו אחר זו.

לא, אל תדאגו כלכך, אוריה לכלא לא נכנס, נהפוך הוא - שמו מאז נישא בכל פה, וכמי שייסד בירייה אחת את ישראל החדשה, של המאה ה- 22.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה

קטע מיומנה של עדיה, כיתה יב

  חזרתי לדפדף בדפים על פרוייקט השורשים שהכנתי, לא מצאתי שם תשובה. אז כנראה אני ייחודית. ואז מכה בי מחשבה נוספת, קיבלת שכל ושילמת באיברי רביי...